Sprchová hlavicaBoľavé nohy sú často dôsledkom nedostatku starostlivosti a pozornosti. Pri troche zamyslenia a s jemnou láskyplnou starostlivosťou sa však vašim nohám môže začať dariť a poskytnú vám za to vernú službu.

Koža na chodidlách je hrubšia než kdekoľvek inde; poskytujúc potrebnú ochranu pred námahou a náporom, ktorým nohy vystavujeme. Zvykne sa hovoriť, že naše chodidlá absorbujú troj až štvornásobok našej telesnej hmotnosti vždy, keď sa dotknú zeme.

Pri priemernej dĺžke živote naše nohy prejdú vzdialenosť rovnú štvornásobnej cesty okolo zeme – takže nie je prekvapujúce, že sú sem tam unavené. Pridajte fakt, že majú okolo 72 000 nervových zakončení a nie je prekvapením, že potrebujú jemnú láskyplnú starostlivosť.

V prípade kŕčových žíl skúste rôzne lieky, krémy a maste. Máme pre Vás rady aj v prípade haluxov.

Pekne si ich vydrhnite

Najdôležitejšou vecou, ktorú môžete urobiť na podporu zdravých, krásnych chodidiel, je ich vydrhnutie. Nie je dobré len ich rýchlo umyť na konci sprchovania. Rovnako nie je dobré používať flanel alebo špongiu. Namiesto toho potrebujete kefku alebo dokonca škrabku.

To vám pomôže zastaviť tvorbu zatvrdnutej kože, ktorá bráni pokožke absorbovať vlhkosť.

Akonáhle ste si chodidlá naozaj poriadne vydrhli, tak ďalším krokom je nanášanie bohatého hydratačného krému. Užitočné zložky v takom kréme sú tie, ktoré obsahujú olej z vitamínu E alebo bambucké maslo, pričom obe zložky sú skvelé pre vyživovanie pokožky.

Pravidelne si masírujte chodidlá

Pravidelná masáž je skvelý spôsob, ako vrátiť unaveným chodidlám naspäť život. Môžete o to niekoho poprosiť, alebo si to urobte sami. V druhom prípade začnite čistením vašich chodidiel vatovými tampónmi, ktoré boli namočené buď do levanduľovej vody alebo vody pomarančového kvetu. Obe vody majú antiseptické vlastnosti a ochladzujú a osviežujú chodidlá.

Následne aplikujte bohatý zvlhčujúci krém alebo krém na masáž chodidiel na dlane chodidiel a jemne ho vmasírujte. Nevynechajte oblasť medzi prstami.

Pokračujte oboma rukami pevnejšími ťahmi, masírovaním od členkom až po prsty. Použite palce na masáž hornej časti každej nohy a prsty na pätu. Ukončite masáž jemným masírovaním vašich prstov – pomôže to zvýšiť krvný obeh.

Starajte sa o svoje nechty

Noha v bahneNikdy nezabudnite, že aj nechty potrebujú pravidelnú pozornosť. Nechty na nohách skutočne rastú dvakrát rýchlejšie než na rukách a sú dvakrát hrubšie. Preto ich potrebujete pravidelne odstrihávať.

Odstrihnite ich priamo rovne s pomocou klieštikov na nechty a zbrúste ich pilníkom na nechty. Vyhnete sa tak mykóze nôh.

Ak sú vaše nechty krehké alebo šupinaté, potom by vám mohli chýbať určité vitamíny, vrátane železa, vápnika, mangánu, oxidu kremičitého alebo zinku. Ak je to tak, možno by ste mali zvážiť užívanie multivitamínových doplnkov.

Vyberte si správnu obuv

Najdôležitejšou pomocou pre zdravé nohy bez bolesti je výber vhodnej obuvi.

Nosenie zabijáckych podpätkov do kancelárie môže byť prejavom životného štýlu, ale bude mať často bolestivé následky pre vaše chodidlá.

Dlhodobé nosenie nesprávneho typu topánok môže spôsobovať množstvo problémov s chodidlami. Patria sme pľuzgiere, kurie oká, ako aj potenciálne vážne bolesti chodidiel, kolien a chrbta, ako aj poškodené kĺby.

Existuje oveľa viac informácií o tom, ako sa vyhnúť bolesti nôh a starostlivosti o nich. Zatiaľ sme sa tomu tu venovali len povrchne, takže skúmajte ďalej, aby ste mali zdravé, šťastné chodidlá.

Pridaj komentár

Vaša e-mailová adresa nebude zverejnená. Vyžadované polia sú označené *

Post Navigation